Geometria incorecta a rotilor poate duce la uzura premature a anvelopelor sau chiar la accidente datorita instabilitatii masinii pe carosabil.
Specialistii nostrii va recomanda verificare si efectuarea geometriei in urmatoarele cazuri:
Deteriorarea rapida si neuniforma a anvelopelor
Schimbarea cauciucurilor sezoniere
Consumul ridicat de combustibil
In cazul accidentelor sau loviturii unei borduri/gropi
Inlocuirea unor elemente de directive sau suspensie
Masina trage dreapta/stanga in timpul mersului pe drum drept
In majoritatea cazurilor geometria este verificata pentru a reduce uzura anvelopelor ai pentru a creste confortul conducatorului auto si pentru asta este necesar un paralelism corect al celor 4 roti, acest reglaj reducand astfel si devierea sau deplasarea masinii in lateral.
Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.
Unghiul de cadere reprezinta unghiul format de roata atunci cand privim masina din fata. Uzura neuniforma apare atunci cand acest unghi este prea mare. Acesta trebuie verificat si reglat astfel incat anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.
Important este si unghiul de convergenta care reprezinta diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Acesta influenteaza comportamentul vehiculului in viraje.